به فروشگاه وام سیتی دیجی بایل خوش آمدید . امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403

راهنمای ثبت گوشی در سامانه همتا

تصویر مطلب راهنمای ثبت گوشی در سامانه همتا

راهنمای ثبت گوشی در سامانه همتا

ثبت گوشی در سامانه همتا، یکی از راهکار های بسیار مهمی بود که ایران برای جلوگیری از قاچاق گوشی موبایل  از آن استفاده کرد.  هنگام ثبت گوشی در سامانه همتا در حقیقت مالکیت خود بر روی دستگاه تلفن تان را اعمال می کنید. باید ثبت گوشی در سامانه همتا را هنگام خرید و در حضور فروشنده انجام دهید. این گونه اگر مشکلی برای تلفن همراه به وجود آمد؛ می توانید همانجا مشکل را پیگیری کرده و دچار ضرر مالی نشوید. اگر به این مسئله توجه نکنید ممکن است برای شما مشکلات مختلفی به وجود بیاید و موبایلی که خریداری کردید؛ پس از مدتی غیر قابل استفاده شود.

چگونه رجیستری کنم؟

 با توجه به توضیحاتی که ارائه شد؛ شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که چگونه رجیستری کنم. برای ثبت و فعال سازی موبایل خود در سامانه همتا، می توان سه روش مختلف را امتحان کنید. در یکی از این روش ها می توانید از اپلیکیشن همتا و در روش دیگر از سایت سامانه همتا کمک بگیرید. اما معمولی‌ ترین روشی که برای ثبت موبایل ها در این زمان استفاده می شود؛ استفاده از کد دستوری #7777* می باشد. در این مقاله در خصوص پرکاربرد ترین روش استفاده از کد دستوری توضیحاتی را ارائه می ‌کنیم و مراحل انجام رجیستری را به کمک این کد دستوری به شما توضیح می دهیم.

قدم اول برای ثبت گوشی در سامانه همتا

در اولین مرحله برای ثبت گوشی در سامانه همتا باید با موبایلی که قصد ثبت آن در سامانه همتا را دارید کد #7777* را شماره گیری کنید. بعد از آن شما باید از منوی پیشنهاد شده شماره ۲ یعنی گزینه فعال سازی را انتخاب کنید.


 مرحله دوم رجیستری

پس از انتخاب گزینه فعال سازی، برای  ثبت گوشی در سامانه همتا باید شناسه موبایل را در منوی مورد نظر وارد کنید. شناسه دستگاه یک شماره ۱۵ رقمی بوده که در کارتون گوشی ثبت شده است. اگر به کارتون موبایل خود دسترسی ندارید نگران نباشید. شما می توانید با شماره گیری کد دستوری ستاره مربع ۰۶ مربع شناسه موبایل خود را به دست بیاورید. پس از این که شناسه موبایل تان را از طریق این کد متوجه شدید؛ باید آن را روی کاغذ یادداشت کرده و دوباره وارد سامانه همتا شوید و بعد از انتخاب گزینه فعال سازی، در قسمتی که از شما می خواهد؛ شناسه را وارد کنید. آن ۱۵ رقم را بدون هیچ خط فاصله یا ممیزی و با دقت وارد نمایید. اگر عددی را اشتباه وارد کنید نمی توانید موبایل خود را در سامانه همتا ثبت کنید.

 مرحله سوم ثبت گوشی در سامانه همتا

پس از این که مرحله دوم یعنی ثبت شناسه را به درستی پشت سر گذاشتید؛ وارد مرحله سوم ثبت گوشی در سامانه همتا می شوید. در این مرحله باید شماره موبایلی که قصد فعالسازی گوشی با آن را دارید را با اعداد انگلیسی وارد کنید. اگر چند سیم‌ کارت مختلف دارید؛ دقت کنید که شماره ای را وارد کنید که سیم کارت آن در دستگاه قرار دارد.

مرحله چهارم ثبت گوشی در سامانه همتا

 پس از این که شماره تلفن خود را وارد کردید؛ در مرحله بعد برای ثبت گوشی در سامانه همتا بایدکد فعال سازی را وارد کنید. کد فعال سازی یک عدد شش رقمی می باشد که نباید با صفر شروع شود. برای پیدا کردن این کد، چند روش مختلف وجود دارد. اول این که می توان کد را در کارت گارانتی موبایل پیدا نمود.

چگونه کد فعال سازی را پیدا کنیم؟

اگر بر روی کارت گارانتی، موبایل کد فعال سازی وجود نداشت و موبایل قانونی وارد شده بود باید با شرکت وارد کننده آن تماس بگیرید و از آن ها درخواست دریافت کد فعال سازی کنید. دقت داشته باشید که دریافت کد فعال سازی باید بدون هیچ هزینه ای انجام شود. یعنی فروشنده و همچنین شرکت وارد کننده اجازه ندارند که برای در اختیار قرار دادن کد فعال سازی از شما هزینه دریافت کنند.  گاهی خود سامانه همتا کد فعال سازی را برای شما پیامک می کند. این اتفاق برای دستگاه هایی رخ می دهد که انتقال مالکیت آن ها انجام داده شده است. همچنین باید گفت دستگاه هایی که ثبت مسافری شدند؛ کد فعال سازی آن ها در پیامک تایید درخواست شان وجود دارد.


مرحله آخر

برای ثبت گوشی در سامانه همتا، بعد از این که کد فعال سازی را وارد کردید؛ پیامی به شما نمایش داده می شود که در آن شماره تلفن و شناسه گوشی ذکر شده در صورت تایید عدد ۱ را وارد کنید.  در نهایت پیامی برای شما ارسال می شود که نشان از فعال سازی موفق تلفن با شناسه مربوطه و شماره سیم کارتی می باشد که شما وارد کردید.


نظرات