به فروشگاه وام سیتی دیجی بایل خوش آمدید . امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

تفاوت گوشی هند و ویتنام در سامسونگ

تصویر مطلب تفاوت گوشی هند و ویتنام در سامسونگ

تفاوت گوشی هند و ویتنام در سامسونگ

شرکت سامسونگ با ارائه محصولات متنوع در بخش محتلف توانسته بخش بزرگی از بازار محصولات تکنولوژی را به خود اختصاص دهد . با توجه به تنوع و گستردگی محصولات ارائه شده توسط این شرکت، شاهد محصولاتی هستیم که در کشورهایی غیر از کره جنوبی تولید می شوند ، اما تحت برند سامسونگ به بازار عرضه می شوند . بخشی از گوشی های این برند معتبر در دو کشور ویتنام و هند تولید و در بازارهای جهانی به مشتریان عرضه می شوند. در این مقاله به فرق بین گوشی های ساخت هند و ویتنام می پردازیم که کدام کشور گوشی های موبایل با کیفیت تر و مرغوب تری میسازند شرکت سامسونگ به دلیل تولید زیاد و گسترده کالاهای دیجیتال و اینکه تولید این محصولات به نیروی کار متخصص زیادی نیاز دارد تا بتوان آنها را بسازد ، در چندین سال اخیر شروع به ایجاد کارخانه های خود در دیگر کشورها همچون چین، ویتنام و هند کرده است. این کمپانی برای اینکه تولید با حجم بالا و سریع محصولات تنها در کشور کره جنوبی مقدور نیست، در چند سال اخیر تمرکز خود را بر روی تولید گوشی موبایل خود در دو کشور ویتنام و هند قرار داده است. خط تولیدهای بوجود آمده در این دو کشور سوالاتی را برای مصرف کننده ها و طرفدارن سامسونگ بوجود آورده است. بسیاری از فروشندگان محصولات سامسونگ با مباحثی همچون این گوشی ساخت کجاست؟ هر روزه روبه رو هستند. برای پاسخگویی به سوال فرق هند و ویتنام در سامسونگ، در ابتدا باید اشاره کرد که از آنجایی که در سراسر جهان، گوشی سامسونگ با عنوان محصولی با کیفیت مطرح می باشد و اینکه با کاهش کیفیت محصولات این کمپانی کره ای از محبوبیت و میزان فروش تولیدات آن قطعا کاسته خواهد شد. پس باید این شرکت در این زمینه استراتژی مطمئن و خوبی را در پیش گرفته باشد تا بتواند سهم خود را از بازارهای جهانی حفظ کند. سیاستی که نه تنها عنوان و برند شرکت را در صدر لیست تولیدکنندگان موبایل های هوشمند قرار می دهد بلکه بتواند پاسخگوی نیازهای بازار و همچنین حجم عظیم بازارهای هدف باشد. این شرکت کره ای که عمده قطعات گوشی سامسونگ را خودش تولید می کند، بلکه حتی قطعات مورد نیاز دیگر شرکت های رقیب را نیز تامین می کند؛ که این امر امتیاز بسیار بالایی برای این کمپانی می باشد، مدعی است که تمامی قطعات بکار رفته در گوشی های ساخت ویتنام و هند یکسان می باشد و تلاش شده تا محصولات کیفیت یکسانی داشته باشد .

چرا هند و ویتنام ؟

کشورهای مختلف با داشتن سیاست های متنوع در خصوص حمایت از حقوق کارگران، گزینه های متنوع و جذابی را برای شرکت های بزرگی همچون سامسونگ و اپل ایجاد کرده اند. در بین این کشورها هند و ویتنام با سیاست های راحت تر در این زمینه و نیروی کار فراوان و ارزان نسبت به کشورهای دیگر گزینه ی بسیار مقرون به صرفه و مناسبی هستند تا شرکت های بزرگ فناوری را به خود جلب کنند .

چرا گوشی ها در هند و ویتنام تولید میشوند ؟

شرکت سامسونگ برای اینکه بتواند هزینه تولید خود را کاهش دهد و همچنین جوابگوی مشتریان زیاد محصولات خود باشد، خط تولیدهای را در این کشورها احداث کرده است. تفاوت گوشی هند و ویتنام از همین نقطه نشأت می گیرد.


تفاوت گوشی های سامسونگی که در هند و ویتنام ساخته میشوند ؟

شرکت سامسونگ بدلیل کاهش هزینه های تولید و اینکه بتواند در بازار رقابتی سود مورد نظر خود را کسب نماید و محصول با کیفیتی را نیز ارائه کند، خط تولید را در این دو کشور ایجاد کرده است . با توجه به بررسی انجام گرفته در این خصوص باید گفت که ادعای شرکت کره ای مبنی بر یکسان بودن قطعات بکاررفته در گوشی سامسونگ کاملا صحیح می باشد برای همین است که کیفیت یکسانی دارند .

محصولاتی که در دو کشور هند و ویتنام تولید می شوند هر دو از کیفیت یکسانی برخوردار میباشند و جای هیچ نگرانی در این ضمینه نمیباشد .
اما در بازار، گوشی های ساخت هند از قیمت پایین تری برخوردار هستند که این بدلیل پایین تر بودن دستمزد کارگران در هند می باشد. مردم ذهنیت اشتباهی دارند و اکثر مردم فکر میکنند که گوشی های هند کیفیت کمتری نسبت به ویتنام دارند اکثرا به دنبال گوشی ساخت ویتنام هستند و همین امر یعنی کاهش تقاضا از طرف مشتریان باعث کاهش قیمت محصول ساخته شده در هند می شود.

در انتها باید گفت که تنها تفاوت گوشی هند و ویتنام و در سری های شارژر بکار رفته در آنهاست که با توجه به کشور تولید کننده فقط متفاوت می باشد، که این تفاوت نیز چندان مهم نبوده و نمی تواند ملاک معتبر و مهمی برای تفاوت قائل شدن بین محصولات تولیدی این دو کشور باشد

نظرات